Všeruby Stage 2

Height profile: 136 m 292 m

Show me the map

Route description

The information in English will be added soon. Till then please use Google Translator.

Tato cesta vede přes řeku Berounku a část Brd, která se nazývá Hřebeny. Na této cestě doporučujeme dobře nastudovat kilometráž a případně mapu předem, protože přes značení  mušlemi na rozcestnících KČT čeká poutníka hned několik „nástrah“ při přechodech na jiné barvy značek. Ale postupně: nejprve od Karlštejna po žluté úvozovou cestou a poli míříme do Hlásné Třebáně, pak přes most a Zadní Třebáň stoupáme zvolna do osady Halouny. Pokračujeme po modré lesem ostřeji do kopce až k Jezírku, kde narazíme na nádhernou trampskou osadu s jezírkem na místě původního lomu. A na tomto místě je velmi nenápadná odbočka doprava po žluté, kterou při nepozornosti přehlédnete a po modré byste mohli dojít na opačnou stranu špatně z kopce dolů až do Řevnic. Takže jakmile k modré narazíte na žlutou, podívejte se zpět a uvidíte odbočku směrem doprava od původní cesty a dále asi 200m narazíte na rozcestník, který chybí na skutečném křížení značek u Jezírka.

Od Jezírka po žluté dojdete k červené, kde po krátkém putování po červené se navracíme na žlutou, po které vyjdete z lesů do malebného Kytína, který se těší bohatému spolkovému životu, např. každou velikonoční sobotu se zde koná Kytínský jarmark s hudbou a domácím pečivem a cukrářskými dobrotami místních hospodyněk! A každý víkend jsou ve zdejší „Kovárně pro radost“ na návsi u kostela k dostání čerstvé domácí koláče.

Z Kytína vede zbylých 11 km opět po žluté lesem, místy i jedlovým a po necelých 5 km dejte pozor na místě „Voznice, rozcestí“, kde opět rozcestník není ideální; totiž chybí směrovka na modrou, která uhýbá doleva z předchozí cesty a značka je přitom v dáli dobře viditelná. Po modré už nejprve jehličnatým a pak dubovým lesem míříte přímo do Dobříše. V Dobříši je největším lákadlem k odpočinku zdejší zámek a francouzská zahrada, která především v letních měsících s jejími výsadbami nabízí spoustu barev a klidu.